helmamieke.reismee.nl

Kanti Childrens Hospital en de straatkinderen huizen Marinka Home en Tiom Laura Home

Voor ons werk moeten wij naar de andere kant van de stad en dat duurt langer dan je denkt. Vanmorgen nam de taxidriver de kortse route maar daar werden wij niet blij van !!!!!! Vanavond maar een balance massage (in pyama door 2 personen, 130 min, echt ....een hele ervaring op zich!

Wij moetsen even zoeken naar het Marinka Home maar we leren snel in alle die nauwe straatjes. De kinderen waren nog aan het ontbijten en verwelkomde ons met Hello Didi. Na het ontbijt wassen ze allemaal keurig hun eigen bordje af en gaan huntanden poetsen. We hebben eerst het andere huis bezocht omdat het Marinka home al vrijwilligers heeft. Twee jongens liepen met ons mee om de weg te wijzen.

Het Tiom Laura huis is pas 3 maanden open , ze zijn blij met onze hulp. De kinderen reageerde blij op onze komst. We hebben met de leiding afspraken gemaakt en zijn met de taxi terug gegaan want het was dik een half uur lopen en dat vonden we zonde van onze tijd. Weer terug aangekomen in het Marinka house wilde de kinderen graag meedoen met onze activiteiten. Het 'lokaaltje'waar wij waren was meteen vol. Eerst hebben we een namen spel gedaan en daar genoten ze van. Daarna ballonnen opgeblazen,werd een beetje een chaos...het geluid van een leeg lopende ballon en een ballon zo hard opblazen dat hij klapt was helemaal het einde.

Hierna wat speelgoed uitgedeeld. De voetbal viel in goede aarde, De 'oude' was net gesneuveld. Er wordt heel intensief gespeeld met het materiaal net als op de Keerkring, Nel, Nelleke en Annelies :)))

Met een klein groepje hebben wij mandala's gestempeld en lekker gekleurd. Rond 13.00u vertrekken wij naar het Kanti Hospital voor werkronde 2. We maken een rondje langs de bedden en delen de armbandjes uit van de VOKK met de tekst Kanjers met lef. En geven de kindereneen stukje speelgoed op alle gezichten verschijnt een glimlach en daar doen we het voor.De kinderen en de ouders zie je genieten gewoon van een klein beetje aandacht. Moe maar voldaan gaan we terug naar @ HOME ons guesthouse. Tot de volgende keer maar weer, trouwens we genieten van alle jullie leuke en gezellige berichten!!!

Laughing

Angele

Ik heb jullie bericht gelezen.
Lijkt me heel indrukwekkend jullie avonturen.
En emotioneel.

Melinda&Joost

Wederom weer een erg mooi verhaal!
Die glimlach die jullie terug krijgen daar doe je het uiteindelijk voor, mooi!

Geniet er van!

greet

Het klinkt als een heel mooi avontuur!
Hele belevenis.., hier wordt het echt herfst, wind kou en regenseizoen...hihi.
Geniet ervan , het is een dankbare taak.

nel

Samen met het volkje uit de Volkstuin gekeken naar je foto's.
"Helma is met pensioen, hè Nel "

Je krijgt van iedereen een dikke kus!!

Anny

Hoe blij kun je zijn met een klein dingetje en een
beetje aandacht?
Geweldig waar jullie mee bezig zijn.

XX

winnie

Ik zit stilletjes te lezen...het lijkt me allemaal geweldig, maar ook intensief, vooral ook alle indrukken, met name bij de kinderen.
Keep up the good work, enne...toch maar weer je oude vak oppakken Helma???? :-))

Elsies

Dankbaar toch als je die snuitjes van de kinderen al ziet.
XXXX

Thea

Geweldig om jullie belevenissen te lezen. Ga door met het uitdelen van kleine cadeautje om een glimlach te krijgen. Die blijven je het langste bij. xxx

Marion

Refrein
De glimlach van een kind
doet je beseffen dat de leeft
De glimlach van een kind
dat nog een leven voor zich heeft.
Dat leven is de moeite waard
Met soms wel wat verdriet,
maar met liefde geluk en plezier in ’t verschiet.
De glimlach van een kind
dat met een trein speelt of een pop.
Zo’n glimlach maakt je blij,
daar kan geen feest meer tegenop.
Wat geeft het of je ouder wordt
Dat maakt toch niets meer uit, '
je voelt je gelukkig al heb je geen duit.

La la La …

Een liedje voor jullie ......

Dirk

Hoi lief baasje Helma,
Ik ben vandaag heel braaf geweest en ik luister al heel goed.

Vandaag heb ik geholpen met het opruimen van de keuken...dat was een heel werk maar wel lekker!!!!!!

Ik ga morgen ook weer naar Rotterdam, wel leuk mat alle aandacht maar ik moet zo vroeg mijn mandje uit

dikke knuff

Dirk

winnie

Hé Dirk,
Gewoon bij Tjeerd in de buurt bliijven, die smelt zo voor je!