helmamieke.reismee.nl

verder bezoek aan de apenheul" van Nepal

Inmiddels hebben wij alweer wat Nepaleese aarde onder onze voeten. We blijven ons verwonderen, Alles gaat met taxi of bus..., nou ja, bus Renee.....wat een andere wereld. De entree van de Monkeytempel schoon, de anderen ingangen die er achteraf ook blijken te zijn en door de nepalezen zelf worden gebruikt, dus niet. Wij als echte hollanders vroeg op de stoep. We waren alleen met de apen .... en wat schoonmakers., heerlijk de stilte boven op de heuvel, wij te samen met de apen bijna alleen tussen de vele tempels. Vanwege het Dasian festival. alles is nu dicht ,en het feest duurt een week, Op straat ishet voor nepalezen begrippen heel stil... lucky us wij durven nu gewoon over te steken! Terug gelopen van Thamel naar het guesthouse,...... heel vreemd dat wij willen lopen, wijn,(ook lekker hier Spaans) wij , dus )zijn de tel kwijtgeraakt van het aantal taxis dat ons staande hield om ons te mogen vervoeren. Kaart lezen en weg vragen, weten wij nu, is erg leuk maar totaal zinloos, zelfs wij die overal de weg kwijt raken in Nederland , liepen op een brug te vroeg na regelrecht door de kromme straten en chaos naar thuis', wij willen er nog een deel twee van maken... een brug te vroeg! Inmiddels hebben we het Kanti childerens Hospital bezocht,waar we door de arts zijn rondgeleidt op de afdeling. Gekleed in blauwe 'schone'jas, voorzien van slippers en keurig gewassen handen, o wat zijn we schoon. maar wel met rugzak op de rug, liepen we langs de kinderen en hun ouders .Trudy het is zoals je ons verteld hebt, niet te geloven dat wij zomaar binnen kunnen lopen.

Inmiddels ook Rianne en Lucia ontmoet en met elkaar de honden(project van Lucia Nederlandse dame)uit gelaten, zij doet hier heel zinvol werk voor de straathonden. Een eerste wandeling omhoog tot 1820m ,pfffffff echt even afzien, De rest van ons gezelschap, echte ervaren nederlandse/nepalezen, liep zo omhoog! Martin, Mirjam, Lucia en Rianne... ook wij gaan dit over 4 weken makkelijker doen! De beloning van deze trip, een geweldig uitzicht over de vallei van Kathmandu en ook voor ons niet onbelangrijk een heerlijke nepalese lunch! De terug weg daarin tegen ging vele malen sneller! Inmiddels is mij een baan aangeboden als kapster voor de nederlanders.. Kappers zijn hier ietwat hardhandig en kunnen knippen, helaas maareen model, De vouwen dragen hun haar lang en komen dus niet veel bij de kapper. Langer blijven in Nepal behoort nu al tot de mogelijkheden! Mieke krijgt een spoed cursus van mij dus die blijftt ook, misschien...... Vandaag heerlijke wandeling tussen de velden. Verder alles oke en wordt vervolgd.

Het feit dat wij zolang niet hebben geschreven heeft met de stroom voorzieningen te maken , powercuts.....dit is ook Nepal.