helmamieke.reismee.nl

Eerste dagen in Patan.

Ons guesthouse @ home is erg mooi en gezellig, we hebben het naar ons zin. Katrien en Ashok zorgen er voor dat het ons aan niets onbreekt ,we voelen ons @ home. Nachts zijn er honden die het nodig vinden om dan juist te blaffen, waarom? Op dit moment is er een festival en gaan veel mensen naar feesten en de honden reageren daarop. Ook worden er veel geiten geslacht en de honden ruiken het bloed. Katrien en Ashok namen ons mee naar eenTibetaans restaurant,het eten was heerlijk. Daarna hebben wij de grootste stoepa van Nepal: Boudhannath,bekeken en rond gelopen( met de klok mee) In de omgeving van de stoepa wonen veel Tibetanen. De reusachtige witte koepel, met daarboven de doordringende alziende ogen in (rood, geel en blauw) van de Boeddha. Opvallend was dat de weg er naar toe druk, chaotisch en vol met lawaai was.Rond de stoepa was het stil, vredig en indrukwekkend. We hebben daar met twee andere gasten van het guesthouse rond gekeken en gelopen. Rondom de stoepa zijn er winkeltjes er is van alles te koop. We zijn ook in een tempel geweest en gezegend door een Lama( met een visitekaartje???) Het meerijden met de taxi is soms vrezen voor je leven! Alles rijdt kris, kras door elkaar en soms denk je, als dat maar goed gaat! Maar de taxichauffeur bracht ons veilig naar huis. Toen we wilde betalen was de prijs opeens anders dan was afgesproken. Ja, dat kan daar ook gebeuren maar we bleven bij de afgesproken prijs en uitendelijk kan hij wel wisselen! Als je iets wil kopen moet je zeker niet te snel willen betalen maar altijd proberen om iets van de prijs af te halen. En met het kopen van onze telefoons lukte dat goed. Maandag zijn heerlijk in het guesthouse gebleven. We hebben genoten op het dakterras van de zon en het heerlijk briesje.

Lineke

Wat geweldig leuk om jullie Tibetaanse avonturen zo te volgen. Grappig die grote contrasten, Middeleeuws Chaotisch verkeer en dan dat super moderne van een Lama met visitekaartje... Hilarisch !

thea kuis

Hallo Helma en Mieke,
Wat een avontuur gaan jullie aan, alleen de cultuurshock zal al enorm zijn. Ik ga jullie reis volgen en zo reizen velen een beetje met jullie mee. Heel veel plezier. Groeten van Thea

Trudie, van Wimmerd

Haai Helma & Mieke,
Jeb, heel herkenbaar, op naar de volgende avonturen.
Go with the flow!!
Geniet voor 1000%

Trudie xxx

Marianne (Odijk)

Ha Mieke, Wat geweldig dat je hier deel van bent.
Leuk om jullie reisblog te volgen.

Lieve groeten voor jou en Helma

Ballonnenvriend

Hé Mieke (en Helma), ff niet opgelet en nu zijn jullie al in Nepal. Leuk om jullie belevenissen te volgen!
En ............. ga je nog n stukkie fietsen daar .......... je bent i.i.g. goed getraind! ;-)
Geniet vooral!
Groet van je ballonnenvriend.

franca

Het lijkt me helemaal geweldig!!!!!!!!!! wat een andere wereld zo te lezen! genieten! jullie

angele

Hoi meiden.
Wat een verhaal. Ik ben ooit op de Bahama's geweest daar gingen de taxi 's ook zo te keer. En dat deuren niet helemaal sluiten maken zij zich ook niet druk om. En met betalen van taxi's of bussen. Altijd gepast betalen, ze kunnen nooit wisselen of doen daar heel moeilijk over. Julliezijn gewaarschuwd. heel veel plezier daar. Gr.

Dorien

Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn. Zo bijzonder te bedenken dat jij, Mieke en je vriendin echt daar zijn! tot snel volgs ;)
Groetjes!

Annelies

Wat heerlijk om alle herkenbare dingen te lezen, zo voel ik me ook weer even terug in Nepal! Dat uitzicht van de Himalaya, het straatleven en de Boudnath tempel...woei! Bijna jaloers...bi'jna! Heel veel plezier en succes daar!

Groet, @nnelies

P.s. Als jullie terugkomen en het eten missen: ik weet nog ander leuk restaurantje in Den Haag waar je heeeerlijk indiaas en nepalees kunt eten! Tot die tijd lekker daar genieten!

Desiree de Jong

He Mieke, ik heb zojuist foto's en verhalen gelezen. Goede vlucht gehad, en nu ervaren. Geniet ervan en ik ga jullie volgen om ook de sfeer een beetje mee te krijgen. Vriendin "ken" ik uit de groenestein?

Dorien Jonkers

Hey Mieke,

Leuk om te lezen zo de eerste reisverslagen en ervaringen. Ben benieuwd naar meer.
Veel succes en plezier daar!

Michael, Roos en Lily

Leeeuk om te lezen! Heeel veel plezier en geniet en help the people :)
XX

oma Groenen

ik ga je verhalen nog lezen en zal later nog eens reageren. Bo is bij mij een bakkie doen en het rode monster ophalen.

nel

Joehoe Vrouw Helma
Er is alweer een week voorbij, dat gaat snel!?
Alles goed daar?
Hier zit de herfstvakantie erop. Kijk uit naar jullie volgende verhaal.

xxNel

oma

Helma, je verhalen gelezen maar e.e.a. komt nogal warrig over. Wat je precies uitvoert is mij niet duidelijk maar dat hoor ik t.z.t. wel als je weer terug bent. Ik begrijp in ieder geval dat jullie erg genieten en veel moois zien. Liefs en groeten, oma

Bo

Hoi alle volgers van Mieke en Helma in Nepal.........

Met de meiden gaat het prima alleen de laptop heeft wat problemen.

Ze kunnen niet of moeilijk bij hun browser komen en daardoor gaat het updaten niet. (laatste update 22/10)

Wij hopen dat ze weer snel hun ervaringen op deze site kunnen zetten

xoxo